PUNCA JERAWAT TUMBUH PADA TEMPAT YANG SAMA


Pernah tak jerawat korang tumbuh balik kat tempat yang sama? Dah la baru surut kan? mungkin tempat jerawat tumbuh ni agak nya tempat subur kot. 

Kali ni Jura nak share nampak simple tapi 2 perkara ni lah yg menyebabkan jerawat korang tu tumbuh pada tempat yang sama!

1. Picit Jerawat

Siapa kat sini picit jerawat ni boleh dikatakan hobi? Mana tak nya sampai ke muka orang lain pun rajin je nak picitkan. Yes memang betul picit jerawat atau black head atau white head atau seangkatan dengannya memang puas.


Seronokkan tengok dia keluar? Haaa kalau korang nak tahu sikap suka picit jerawat ni menyebabkan kerosakan pada kulit tau!

Sebab tu lah selepas picit muka korang akan kelihatan agak merah. Selain daripada itu, ia akan menyebabkan iritasi. Iritasi ini lah punca jerawat kembali tumbuh ditempat yang sama.

2. Suka Menyentuh Muka

Haaa.. yang ni memang kegemaran ramai.


Pantang tengok cermin, tangan pun sibuk nak tengok cermin sekali! Ada jugak tengah syok termenung tangan pun tetiba gatal merayap kat muka tanpa sedar.. kan?

Kalau korang nak tahu tangan adalah salah satu anggota yang mudah terdedah dengan persekitaran yang kotor. Jadi bakteria yang tangan korang laju je merebak ke muka korang tu! 

Sama seperti dengan suka memicit jerawat.. Silap besarlah kalau korang memicit jerawat menggunakan kuku dan jari kerana ia akan menggalakkan jerawat korang untuk tumbuh dengan segar bugar. Jadi korang kenalah sentiasa pastikan untuk tidak menyentuh muka dan juga bersihkan tangan dan kuku untuk mengelak dari dijangkiti bakteria.

2 benda yang simple kan tapi kalau selalu buat?


Kesian dekat kulit muka korang tu tau . Kan lebih bagus kalau korang telan je Vitamin C sebiji sehari bergabung pulak dengan 1 sachet Collagen Powder.. Confirm dalam luar korang pun cantik bersih. 







KLIK UNTUK DAFTAR JADI AHLI SHAKLEE!

Berminat untuk menjadi pengedar Shaklee dan sertai group Wonder & Great Team?

Anda boleh whatsapp Jura untuk belajar bisnes dan nikmati bonus bulanan.



FB : Syaheera Young Rockie
Instagram : @syaheerabeautyshop
YouTube channel : Syaheera Young Rockie
📲 0193474266

You May Also Like

0 comments